Synpunkter och klagomål
Innehåll på sidan
Klagomål på Fenix
Har du klagomål på Fenix gymnasium eller vuxemutbildning? Då vill vi veta det. Dina synpunkter är viktiga för vårt fortsatta förbättringsarbete.
Vi arbetar ständigt med att utveckla vår verksamhet. Dina synpunkter är därför viktiga för skolans utveckling och kvalitetsarbete. Om skolan inte motsvarar dina förväntningar eller om du eller ditt barn är missnöjda med något, kan du kontakta oss.
Hur går jag tillväga?
1.Kontakta förskolan/skolan i första hand
Har du en synpunkt eller ett klagomål på något i skolan bör du i första hand vända dig till personalen där. Kontakta exempelvis ansvarig lärare. Tycker du inte du får rätt hjälp eller gehör från skolans personal bör du istället vända dig till rektor. Du bör också vända dig till rektor om du anser att problemet är allvarligt.
2. Kontakta rektor i andra hand
Prata med rektor om ditt problem/missnöje. Om du efter samtalet fortfarande är missnöjd kan du gå vidare till punkt 3.
3. Kontakta utbildningsförvaltningen i 3:e hand.
Om du vill kan du vända dig direkt till utbildningsförvaltningen. Hit vänder du dig också om du inte är nöjd med hur ditt klagomål hanterats av rektor. Lämna dina synpunkter via formuläret som finns i länksamlingen nedan.
Vad händer efter du inkommit med ett klagomål till förvaltningen?
Inom 10 dagar kommer vi kontakta dig gällande ditt klagomål. Om du valt att vara anonym så utreds och dokumenteras klagomålet men ingen återkoppling sker. När ditt klagomålsärende avslutas får du ett skriftligt svar.
Har du frågor om klagomålshanteringen?
Då kan du kontakta rektor, alternativt utbildningsförvaltningens kansli. Om du inte är nöjd med kommunens hantering av dina synpunkter eller klagomål kan du göra en anmälan till skolinspektionen.

Tack för din feedback!